פדגוגיה

דבר המנהלת הפדגוגית

המטרה: קידום כל בת מהמקום הלימודי בו היא נמצאת לעבר תעודת בגרות מלאה בהתמחות
באחת מהמגמות: אמנות ועיצוב, מחול ותיאטרון.

המטרה והשאיפה היא להצמיח את הכוחות היצירתיים של הבנות במגמות היצירתיות ולהעניק להן חוויות של התמודדות עם אתגרים והצלחות במקצועות השונים.

באולפנה קיימים לימודי אנגלית ברמה של 3-5 יח' ולימודי מתמטיקה ברמה של 3-4 יח'
כמו כן הבנות נבחנות בבגרויות במקצועות הבאים: תנ"ך, היסטוריה, ספרות, תושב"ע, מחשבת, לשון והבעה.

מגמות נוספות הקיימות באולפנה: השלמה ל-5 יח' במקצועות היסטוריה או ספרות יוצרת,
נפתחות לפי דרישת הבנות ומהוות מענה לבנות שאינן חפצות להתמחות במגמות אחרות או לבנות המעוניינות להוסיף תגבור על המגמה היצירתית הראשית שלהן.

לא ניתן להתמחות בשתי מגמות יוצרות, זמני הלימוד במגמות חופפים.

באולפנה ישנה התמחות בסיוע ללקויות הלמידה השונות ולהתמודדות עם למידה המאותגרת על ידי הפרעת קשב וריכוז.

לכל כיתה ישנה מערכת שעות אך לכל בת מותאמת מערכת השעות לפי לצרכיה ויכולותיה. המערכת משלבת בתוכה הוראה פרטנית רבה, הוראה מתקנת ותגבורים המוענקים ע"י המורים וע"י המדריכות הלימודיות.

הריכוז הפדגוגי מסייע למחנכות לנהל את התיק הלימודי של כל בת ובת ולוודא שהיא מקבלת את המענה המדויק המותאם לה. תפקידי לסייע לעבודת צוות בין המחנכת, המורים המקצועיים, רכזת השילוב וההתאמות, רכזת החינוך המיוחד והצוות הטיפולי ע"מ לייצר לכל בת את המענה ההוליסטי האופטימלי עבורה שיקדם אותה לעבר למידה אפקטיבית ומצמיחה.
הריכוז הפדגוגי מסייע לצוות השילוב וההתאמות למקסם ולהוציא לפועל את ההתאמות
הלימודיות הנגזרות מתוך האבחונים של התלמידות, על מנת לסייע לכל תלמידה במידת
האפשר.

שיטת ההערכה באולפנה מתנגדת באופן עקרוני לכל רעיון של השוואת הישגים בין תלמידים, ולכן אין באולפנה ציונים מספריים עד למועד הגשת ציוני המגן. האולפנה דוגלת במשוב מילולי אמיתי המשקף לבת את מקומה הנוכחי ואת הדרך אותה עשתה. גם התעודות באולפנה הינן מילוליות ומהוות פלטפורמה לשיח מורה-תלמיד על הנעשה במחצית ועל התקוות למחצית הבאה.

לסיום אציין כי כל המורים משתדלים להעביר את דרך הלימוד בצורה חווייתית ומעוררת סקרנות ושאלת שאלות. האולפנה מעוניינת לקדם לומדת שחווה הצלחות, שמעוניינת ללמוד ושגאה בעמלה הלימודי.

מופעי הסיום של המגמות השונות מופלאים ברמתם האמנותית, ויתירה מזו הם מביאים לכלל ביטוי יצירתי ומעורר השראה את כוחותיהן וכישרונותיהן של הבנות.

לאה נעמן

הרחב

כיתות

סגירת תפריט
דילוג לתוכן